Saturday, 26 October 2013

“မ်က္ရည္က အပူကုိ မၿငိမ္းေစႏုိင္ပါဘူး”

 ဇာတ္ေတာ္အမည္က = ဒသရထဇာတ္ (ဒသရထမင္းႀကီး အမည္ကိုယူၿပီး ဇာတ္အမည္ေပးထားတာပါ။)
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းက = အေဖေသလုိ႔ ေသာကမီးေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ သူူူူူူူူူူူူူူူူူူူူူူၾကြယ္ကို အဓိက ေဟာထား တာပါ။

အရင္က ဇာတ္လမ္းေလး (အတိတ္ အေၾကာင္း)
ဗာရာဏသီျပည္ ဒသရထမင္းႀကီးမွာ ရာမ၊ လကၡဏ သား(၂)ေယာက္ႏွင့္ သမီး သီတာ ဆုိၿပီး (၃)ေယာက္ရွိပါတယ္။ မိဖုရားႀကီးက အေစာႀကီး ကြယ္လြန္သြားေတာ့ မင္းႀကီးက ေနာက္ထပ္ မိဖုရား တစ္ေယာက္ ေျမွာက္ပါတယ္။ “ဘရတ“ဆိုတဲ့ သားတစ္ေယာက္ ထြန္းကားပါတယ္။ မင္းႀကီးက အဲဒီ သားေလးကုိ ခ်စ္လြန္းလို႔ မိဖုရားကို “လုိရာဆု“ ေတာင္းခုိင္းတယ္။ သားအတြက္ နန္းေပးဖို႔ ေတာင္းတယ္။ မင္းႀကီးက သားႀကီးမ်ား ရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မိဖုရားကို “နန္းဆု“ မေပးခဲ့ဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ မင္းႀကီးက သားႀကီး(၂)ေယာက္ကို မိဖုရားက အႏၱရာယ္ျပဳမွာစိုးလုိ႔ ေတာထဲ ထြက္သြား ခုိင္းၿပီး (၁၂)နွစ္ၾကာမွ ထီးနန္းလာသိမ္းဖို႔ မွာလုိက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ “ရာမ၊ လကၡဏ၊ သီတာ“တုိ႔ သံုးေယာက္ လံုး ဟိမ၀ႏၱာေတာထဲမွာ သြားေနၾကတယ္။ (၉)ႏွစ္ၾကာေတာ့ မင္းႀကီး နတ္ရြာစံတယ္။ မိဖုရားက သားေတာ္ “ဘရတ”ကို ထီးနန္းေပးအပ္ရန္ ေတာင္းဆိုရာ အမတ္ႀကီးမ်ားက သေဘာ မတူခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ “ဘရတ“မင္းသားက အစ္ကိုႀကီး “ရာမ”မင္းသားကို ထီးနန္းအပ္ရန္ ေတာထဲ လိုက္လာၿပီး ခမည္းေတာ္ နတ္ရြာစံေၾကာင္း ေျပာျပရင္း ငိုေၾကြးပါတယ္။ လကၡဏနဲ႔ သီတာေဒ၀ီ တို႔လည္း အဲဒီစကား ၾကားၿပီး ေမ့လဲ သြားခဲ့ၾကတယ္။ “ရာမ“မင္းသားကေတာ့ မငိုခဲ့ပါ။ “ငိုေၾကြးလုိ႔ က်တဲ့ မ်က္ရည္က ေသာကအပူကို မၿငိမ္းေစ ႏုိင္ေၾကာင္း” ဘရတမင္းသားကို တရားသေဘာမ်ား ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

“ငိုေနလို႔ ေသတဲ့သူ ျပန္ရွင္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ အပူမိေအာင္ လုပ္ေန ရမွာလဲ။ လူဆုိတာ ေသမ်ိဳးခ်ည္းပါပဲ”။

“မွည့္ေနတဲ့ သစ္သီးဟာ ေၾကြက်ရသလုိ ရွင္တဲ့သတၱ၀ါတဲ့ ေသရတာခ်ည္းပါပဲ။ ျဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္ရတာပါပဲ”။

“ေန႔ခင္း ျမင္ေတြ႕ရသူေတြဟာ ညေရာက္ရင္ ေပ်ာက္သြားႏုိင္တာပဲ။ ညတုန္းက ေတြ႕ျမင္ရသူ ဟာလည္း မနက္က်ရင္ ေတြ႕ခ်င္မွ ေတြ႕ေတာ့တာပါ။ ေန႔ျမင္ ညေပ်ာက္၊ ညျမင္ ေန႔ေပ်ာက္သေဘာ ေတြပါ။“ တကယ္လုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆင္းရဲ ပင္ပန္းခံၿပီး ငိုလုိက္ရလုိ႔ အက်ိဳးတစ္ခုခု ရွိမယ္ဆိုရင္ ပညာရွိ ေတြလည္း ငိုေၾကြးၾကမွာေပါ့။”

“ငိုေနတာဟာ စိတ္ဆင္းရဲတယ္။ ရုပ္ဆိုးတယ္။ အဲဒီလုိ ငိုလုိ႔ တမလြန္ေရာက္သူက ျပန္ရွင္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ငိုတာဟာ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။”

“ဘရတ..ေရ…၊ လူ(သတၱ၀ါ)ဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္း လာၿပီး တစ္ေယာက္တည္း ျပန္သြားရတာပါ။ ေဆြမ်ိဳးဆိုတာ ႀကံဳလို႔ ေပါင္းေနၾကရတာပါ။” ဒါ့ေၾကာင့္ ဗဟုသုတရွိတဲ့ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ ပညာရွိဟာ စိတ္ဆင္းရဲ မခံပါဘူး။ ငါကေတာ့ ငို မေနပါဘူး။ အလွဴ ေပးမယ္၊ ရာထူး အၿခံအရံေတြ ေပးမယ္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာကိုလည္း သင့္သလုိ ခံစားမယ္၊ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ က်န္တဲ့ ျပည္သူေတြကို လည္း ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မယ္ လို႔ သိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ မခဲယဥ္းပါဘူး”
တဲ့။

အဲဒီေနာက္ ဘရတမင္းသားက မင္းျပဳဖို႔ ေျပာရာ ရာမမင္းသားက လက္မခံဘဲ လကၡဏတို႔ သံုးေယာက္ကိုသာ မင္းျပဳခုိင္းပါတယ္။ သူကေတာ့ ဖခင္မွာတဲ့အတုိင္း (၁၂)ႏွစ္ၾကာမွ ျပန္လာၿပီး မင္းျပဳ မယ္လုိ႔ မွာၾကားလုိက္ပါတယ္။ ညီေတာ္တို႔က မင္းမျပဳဘူးလုိ႔ ေျပာေတာ့ ရာမမင္းသားက “သူရဲ႕ ျမက္ ေျခနင္း(ဖိနပ္)ေလးဟာ သူ လာတဲ့အထိ မင္းအျဖစ္ ရပ္တည္ေပးလိမ့္မယ္“ လုိ႔ ေျပာၿပီး ေျခေထာက္မွ ေျခနင္းကို ခၽြတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ဟာ ဗာရာဏသီ ျပန္သြားၿပီး ျမက္ေျခနင္းကို ရာဇပလႅင္မွာ မင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလုိက္ၾကပါတယ္။ ရာမမင္းသားကေတာ့ (၃)ႏွစ္ၾကာမွ ေနျပည္ ေတာ္ ျပန္လာၿပီး ႏွမေတာ္ သီတာေဒ၀ီကို မိဖုရား ေျမွာက္ကာ အဘိသိက္ ခံယူခဲ့ပါတယ္။

အတိတ္နဲ႔ ပစၥဳပၸန္ ျပန္ေပါင္းၾကည့္ရင္
“ဒသရထမင္းႀကီးက = သုေဒၶါဓန။ မယ္ေတာ္က = မာယာေဒ၀ီ။ ဘရတက = အရွင္အာနႏၵာ။ လကၡဏက = အရွင္သာရိပုတၱရာ။ ရာမမင္းသားက = ျမတ္စြာဘုရား” ပါ။

(ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆ႒သဂၤါယနာတင္ သုတၱႏၱပိဋက၊ ခုဒၵကနိကာယ္၊ ဇာတ္အ႒ကထာ အတြဲ(၄) စာမ်က္ႏွာ၁၂၆၊ ဒသရထဇာတ္ေတာ္မွာ ပါတဲ့ “ရာမ၊ လကၡဏ၊ သီတာ“တုိ႔ အေၾကာင္းပါ။ ဗုဒၶက်မ္းစာ စစ္စစ္က အလြမ္း အေဆြးကို ဦးစား မေပးပါဘူး၊ ေသာကေျပေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းေတြပဲ ေပးပါ တယ္။ ဒါက ကိုယ္က်င့္တရားပါတဲ့ ဒႆနေတြပါပဲ။)

(ဒီေန႔ေခတ္ တုိ႔သိေနတဲ့ “ရာမာယနဇာတ္ေတာ္ထဲက မင္းဒႆလို လူ၊ မင္းဒႆလို လူ” ဆုိၿပီး သီခ်င္းမ်ားေတာင္ ဖြဲ႕ဆိုေနတဲ့ ရာမဇာတ္ေတာ္ဟာ ျမန္မာဇာတ္ေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။
ရာမယနဇာတ္ဟာ အိႏၵိယျပည္က “၀ါလမိကိ“ဆုိတဲ့ စာဆုိႀကီးရဲ႕ လက္ရာပါ။ အာရွတခြင္ကုိ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီး ယုိးဒယား၊ လာအုိ၊ ကေမၻာဒီးယား၊ အင္ဒုိနီးရွား၊ ျမန္မာ စတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ထြန္းကားခဲ့ပါတယ္။ က်ႏု္ပ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ဖ်ာပံုရာမ၊ အုိးဘုိရာမ၊ ပုဏၰားရာမ၊ ပသ်ဴးရာမ စသည္ျဖင့္ ၾကားဖူးပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ရာမဇာတ္ကုိ လက္ကုန္ႏိႈက္ၿပီး ေလ့လာထားသူအေနနဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ တေယာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ တဲြဖက္ ေလ့လာသူကေတာ့ “ ေက”ပါ။ ကေလာင္အမည္ပါ။

No comments:

Post a Comment